Translate

2013. augusztus 10., szombat

Felezőpont - 4. PIPAAAA

Blogmolyooook szevasztooook!

Hogy telik a nyaratok? Jól?  Na annak örülök…..nekem melósan…..haaaa XD

Ez a 4. Pipa, vagyis a felezőpont….még ugyan ennyi…..és még mindig bírom a gyűrődést…..legalább is úgy tűnik….annak ellenére, hogy most volt egy erőteljes mélypontom, úgy érzem, végig bírom csinálni…aztán majd meglátjuk. ( Ezúton is köszi Zsolti az utolsó leveled, ami lendületet adott!)

Itt minden ugyan olyan….nem változott semmi….esetleg a vendégkörben érezhető egy kisebb változás, ugyanis sokkal több családok jönnek, mint párok, és mivel ezek a cruise-ok olcsóbbak is mert nyár van, több afro amerikai vendéggel találkozhatunk, mint eddig. Azért vagyok ennyire tájékozott, mert már több mint egy hónapja room service-ben dolgozom. Kereken egy hónapig 5-5-ös morning shift-ben dolgoztam, ami reggel 5-től délután 5-iget jelentett. Ez abból a szempontból volt jó beosztás, hogy volt még egy nyugodt estém a napban. Időt nyertem ezzel sok mindenhez…legfőképp a gym-et és a szaunát használtam volna ki jobban, csak sajnos a lábaim „panaszkodni” kezdek már egy jó ideje, az okára még nem jöttem rá….pedig már orvosi segítséget is kértem….de majd csak javul a helyzet….mindenesetre hozzá kell szoknia a 10 óra gyalogláshoz…..Ebben az egy hónapban sok filmet is meg tudtam nézni végre, amire eddig nem nagyon futotta az energiám, időm, hol angolul hol olaszul hol magyarul. A legnagyobb előnye az a pénzmegtakarítás volt...szinte semmire nem költöttem 30 napon keresztül. Egy hatalmas hátránya volt ennek az egy hónapnak….nem tudtam kimenni. Egyszer sikerült 1 órára kijutnom, azért, mert St. Marteen-on utoljára voltunk, portot váltottunk, így nem hagyhattam ki. Az utolsó héten már nem bírtam ki, hogy ne kérjem meg kedves Ass. Matre D’-nket beosztás megváltoztatás miatt. Sikerrel jártam a kérésemmel. 1 hónapi folyamatos meló és semmi kintlét után rendesen ki is fehéredtem, és éreztem, hogy kezdek megzakkanni…..(jó nem olyan durva értelemben). És végre tudatosan is kimondhatom, nem csak állítom, nem a pénzért jöttem a hajóra dolgozni elsődleges célból…..hiába jobb jattot kapnék ha továbbra is a morning shiftes beoban maradnék, az hogy nem tudok kimenni, megőrjít….főleg mert most 2 új portunk is van; Puerto Rico= San Juan és Grand Turk….:)  Éjszakai beosztást kértem, az a legjobb szerintem, minden egyes nap szabad vagyok napközben….persze az más kérdés, hogy sokszor aludnom kellene, de egyáltalán nem vagyok álmos, a lényeg, hogy megpróbálom beosztani jól az időmet, hogy azért pihenjek is valamennyit. Tehát most a beosztásom úgy néz ki, hogy este 10-kor kezdek, és reggel 9-kor fejezem be, éjszaka 1 körül van egy egy órás szünetem, na akkor általában mindig alszok….:D  Éjszakaisként én lettem  a tolószékek felelőse, minden egyes nap hajnali 4-kor végig kell járnom a hajó bizonyos pontjait, ahol wheelchair-ek (kerekes székek) vannak elhelyezve, hogy leellenőrizzem, ott vannak-e, és ha hiányzik, pótoljam a raktárból. Ez szuper lehetőséget ad arra, hogy teljesen kiismerjem magam a hajón, tudom mit hol találok, a muster station-októl(=gyülekező kp-ok)  a crew, guest lépcsőkön (számaik szerint), az üzleteken, a show termeken keresztül, a fő éttermek –ig.

Már egész jól megy az angolom, ennek rendkívül örülök, már nem érzem magam olyan korlátoltnak a beszédben, és persze az olaszt is napi szinten használom. Azt hittem soha nem fogom mindkét nyelvet egyszerre jól beszélni úgy, hogy ne kavarodjak össze, de most úgy érzem ez jól megy.

 Volt egy borzalmas hét a múlt hónapban……egyik nap egy vendég tűnt el, mindenhol őt keresték, aztán természetesen megkerült, a következő nap „sierra team” –et riadóztattak, ami sürgős emergency ellátást jelentett, egyik vendég nagyon megsérült. De! ami a legdurvább, hogy azon a héten még egy értelmileg bolond vendég is tartózkodott a fedélzeten, egy középkorú egyedülálló nő, aki felakasztotta magát depressziója miatt, így a holttestét, addig amíg a fő kikötőbe nem értünk, az egyik alsó fagyasztóban tartották…. Persze minden ilyen esetet a vezetőség a lehető legnagyobb diszkrécióval kezel.

Még körülbelül 2 hónappal ezelőtt volt egy megtisztelő feladat számomra. Még lent dolgoztam a back dining roomban, amikor egyik nagyfőnökünk felhivatott a Crimson dining room-ba, persze nem mondta meg, hogy miért…természetesen elkezdtem izgulni, hogy valahova betesznek valaki helyett dolgozni. Jogos volt a félelmem, hiszen ha látnátok, hogy hogyan dolgoznak a pincérek a dining room-ba, megértenétek….mindenesetre picit megnyugodtam amikor megtudtam mit kapok feladatnak.  2 magyar házaspárnak kellett segítenem a menü lefordításában, aztán azt továbbítanom kellett a team head waiternek….igazából csak ennyi volt a teendő, de én nagyon élveztem. 1 héten keresztül kellett erre a fél órácskára felmennem, élveztem nagyon, végre egy picit magyarokkal is beszélhettem, meg jó volt egy picit fontos személynek érezni magam, hiszen én voltam a közvetítő. De mindezt leszámítva, továbbra sem áll szándékomban a dining room-ban dolgozni később, majd egyszer részletekben leírom ennek okát, és hogy hogy néz ki a rendszer.

Ja igen! A kapitánynak a felesége és egyszem pici gyermeke is a hajón tartózkodik még pár hétig. Ő az egyedüli pici gyermek a Deck 0-n….olyan aranyooos….szőke göndör hajú pici Vincenzo.

Most kifogytam a mesélnivalóból, ha valakinek kérdése van esetleg, olyanokra gondolok itt, akik kérdezősködtek a munka iránt, szívesen válaszolok privát levelekre, csak írjatok.
Még mindig rengeteget és annál is többet gondolok Rátok és alig várom, hogy újra láthassak Mindenkit! Millió és millió puszi Nektek, Vigyázzatok Magatokraaaa!

Üdv az óceán túlról….

Brenda : ) (egyik hajós nevem XD)

Ja igen! Csak hogy nehogy bárki téves információkat szűrjön le a képek és a bejegyzések alapján......Michele-nek hívják Őt, Szicíliából érkezett, most nincs már a Dream-en, a Freedom-on dolgozik...mint a gépészet részleg kisvezetője......október közepén találkozik a két hajó St. Thomas kikötőjében, ha a Jóisten is úgy akarja, mi is találkozunk ott......:)
Na ennyiiiiii, puszííííPÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

11 megjegyzés:

  1. CSICSAAAAAAAA, mi az, hogy még csak a felénél vagy???????????? azt hittem hamarosan vége és jössz haza, de nem... :( hiányzooooool már nekem eszeveszettül!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Te is nagyon nagyon hiányzoooooooool és én úgy hiszem, gyorsabban telik majd a második fele. Bízzunk benne mindenesetre. :) Nagyon szeretlek Titekeeeet!

    VálaszTörlés
  3. Congrats hihetetlen hogy miket kibírsz.... kitartást a második feléhez!! Ti aspetto!! Mi manchi cara!!

    VálaszTörlés
  4. Anche Tu mi manchiiiiii tantissimo!!! Vorrei essere ora a Zoagli, é il nostro posto preferito. Prossiamo anno non possiamo saltarlo! Un abbraccio, scrivimi un po'come stai. :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! Én nem ismerlek, de az elejétől fogva követem a blogod és kitartást! :) Kemény csaj vagy! Lenne egy kérdésem. Én is ugyanerre a pályára készülök,de nem tudok egyértelmű választ találni sehol se arra, hogy kell-e vendéglátós tapasztalat ahhoz hogy kimehess avagy sem. Nekem tapasztalatom nincs, de bírom a kemény munkákat :) Illetve a másik ,hogy mennyire követelmény az angol? Mert van felsőfokú angol nyelvvizsgám, csak egyik helyen azt olvasom hogy erős társalgási szint az elvárt, máshol meg hogy alapszintű társalgás. Neked volt-e előtte vendéglátós tapasztalatod és milyen volt az angolod? Válaszodat előre is nagyon köszönöm!! :)

    VálaszTörlés
  6. Szervusz Idegen! :) Nagy öröm számomra, hogy követed a kis bolgom. Tapasztalat jó ha van, de nem kötelező. Személyes interjún tesztelnek az elején, felmérik mennyire vagy alkalmas rá. A nyelvvizsga itt nem számít, kétfordulós nyelvi felmérőn kell majd továbbjutnod, az lesz a mindenteldöntő. Én dolgoztam vendéglátó helyen,iskolát is végeztem, de mindez mondom nem a fő feltétel. Elég ha eltökélt vagy, bátor kiállású és társalgás szintű angol nyelvtudásodat igazoltad. :)

    VálaszTörlés
  7. Én a pincérakadémiánál szeretném majd a tanfolyamot elvégezni. Ott azt ígérték, hogy utána segítenek kiközvetíteni hajóra és átlagban másfél hónappal a tanfolyam elvégzése után szokott sikerülni. Én azért többel számolok. Te kinek a segítségével jutottál ki és mennyit kellett várnod a lehetőségre? És utána a személyes interjún nálad mi volt, mit kérdeztek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a GMN Hungary cég segítségével jutottam ki. Nekem azért kicsit bonyolultabb volt a helyzet, mert az első interjúm nem sikerült, az a Royal céges interjú volt és skype-os, ezt követően jött a Carnivalos interjú, amin már átmentem, és azt követően kb 3-4- hónapot kellett még otthon lennem. Meg én egy hónappal korábban mentem volna ki, csak mivel a Carnival Triumph-nak balesete volt, ezért csúsztatták a dátumom...szóval beletelik egy kis időbe míg kijut az ember és összeszed minden szükséges papírt. Az interjúról a következő kommentben bővebben írok!

      Törlés
  8. Szia Detti! Én sem ismerlek téged, nem rég találtam a blogodat és végig olvastam, nem semmi csaj vagy az már biztos, és elég keménynek tűnik az írásaid alapján ez a hajós élet, de eltökéltem magam, hogy én is ki fogok jutni, nemsoká indul egy tanfolyam amit elfogok végezni pincérként, ez magába foglalja a szakmai nyelvi órákat is, de így is nagyon félek az angoltól. Általános dolgokról elbeszélgetek, a sulival együtt a szakmai nyelv sem lesz ismeretlen, de ez az interjú, megrémiszt, meg az a pár nap, amíg új leszek és azért szokni kell a külön féle akcentusokat, te hány nap alatt jöttél bele?. Esetleg egy kis betekintést tudnál adni, hogy milyen volt felmérők voltak? Mert mondjuk a nyelvtanomba lehetnek kivetni valók.. Vagy csak arra kíváncsiak, hogy tudok-e társalogni? A szakmai nyelvi tudásra is van felmérő? Meg még azt szeretném kérdezni, hogy összességében te mennyi idő alatt jutottál ki? Ja meg még valami, egy két általános kérdést fel tudnál sorolni az interjú kérdésekből? Elnézést a sok kérdésért, remélem valamikor lesz időd válaszolni, és nagyon szépen Köszönöm! Dóri :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Dóra! Először is nagyon örülök, hogy bele szeretnél vágni és hogy az én kis beszámolóim csak bátorságot adnak, és nem rémisztenek meg!
      Egyáltalán ne tarts attól, mi lesz kint, mások is ott kezdték, ahol majd te fogod kezdeni. Rengeteg segítőkész lelkűvel találkozol majd, akik ott lesznek a közeledben, meg veled együtt is más újak is érkeznek, akikkel hamar össze tudsz majd barátkozni...szóval mindattól, ami itt lesz,ne tarts! Az legyen a már ittlétednek a "gondja".
      Az otthoni vizsgáktól sem kell tartanod különösebben...biztos vagyok benne, hogy jobban beszélsz most angolul, mint amikor én az interjún voltam....ugyanis közölték velem, hogy még gyakoroljam, mert nem lesz elég......dehát itt vagyok, és itt elég jól belejöttem....úgyhogy ne izgulj!
      Az egész úgy néz ki, ATTILA ezt neked is üzenem, hogy leges legelőször egy elbeszélgetés lesz angolul az irodai dolgozókkal, ők felmérik, hogy mennyire vagytok talpraesettek és persze a minimális angol tudásra is kíváncsiak, de csak először ilyen általános beszélgetés ez.....ki vannak bizonyos időpontok tűzve, hogy mikor vannak céges interjúk. Ekkor egy nagykövet jön külföldről, akivel kell egy picit angolul beszélni, ő már picit szakmait kérdez, de ő sem megy bele a részletekbe.Pl megkérdezi mondjuk, hogy hol dolgoztam eddig, és ott hogy működött a rendszer, vagy hogy miért szeretnék hajóra kimenni dolgozni...stb....ettől sem kell annyira tartani.
      És van még az egésznek egy nyelvtani része, azaz számítógépen kell egy tesztet megírni, kb 30 percig tart, de abban is segítenek, ha nagyon nem értesz valamit, ott van nyelvtan, de nem nagy mértékben. Inkább szövegértés és szókincs amit nekik ellenőrizni kell ezzel. És el kell érni egy bizonyos százalékot.
      Szóval ebből a 3 lépésből áll, meg lehet csinálni...:D
      Nekem picit több időbe telt, de olyan 3 hónap alatt ki lehet jutni, ha jól és pörgősen mennek a dolgok. De olyat is hallottam, hogy valakinek sürgősen ki kellett utaznia, kapott 2 hetet, hogy elintézzen mindent...szóval ez attól függ hova van felvétel, és mennyi....
      Remélem megfelelő válaszokat adtam a kérdéseidre, kétségeidre, még azt tudom javasolni, hogy ha tudsz menj be az irodájukba és beszélj velük is, nagyon jó fejek, segítőkészek! Meg csütörtökönként vannak 2 órától azt hiszem általános tájékoztatók...érdemes beülni egyre...én is voltam, ott is felteheted a kérdéseid...meg összefuthatsz akár hajósokkal is, akik élőben tudnak mesélni neked. :)
      Na ha van még kérdésed nyugodtan írj! Akár privátban fb-on is, megtalálsz....SOK SIKERT!!!!!!

      Törlés
  9. Nagyon szépen köszönöm a választ, egy kalapnyi önbizalmat kaptam vele, és megerősített, hogy haladjak a cél felé! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy mi ez az általános elbeszélgetés? Rólam kérdeznek? Mert olvastam ilyeneket, hogy nem árt a hajótársaság múltjával, ambíciójával, stb tisztában lenni. Ez valóban szükséges? Ja meg ami még érdekelne, és elég fontos, hogy mit pakolják a táskámba?? Mi az amit nem tudok egy darabig beszerezni, vagy amire nagyon szükségem lehet??? Próbáltam privátban írni, csak nem találtalak facebookon, úgyhogy remélem nem baj, hogy itt rontom a levegőt! : D

    VálaszTörlés